dm zajedno - jedni za druge
Odgovornost za budućnost
vreme čitanja: min
Mere recikliranja

Odgovornost za budućnost

dm ima jasnu strategiju za promovisanje cirkularne ekonomije i oslanja se na inovativne mere recikliranja kako bi sačuvao resurse i time olakšao opterećenje na životnu sredinu. Jedan od ključnih ciljeva je da dizajnira ambalažu tako da koristi što manje materijala, sadrži visok udeo recikliranog materijala i da se nakon upotrebe može efikasno reciklirati.
Već 2020. godine dm je upotrebom reciklata uspeo da uštedi više od 2.900 tona nove plastike. U 2022. godini udeo reciklirane plastike u ambalaži dm robnih marki iznosio je oko 43 odsto. Još ove godine planiramo da dosegnemo 50 odsto i dodatno unapredimo mogućnost recikliranja ambalaže.

Inovativna ambalažna rešenja

U dm-u preduzimamo različite mere kako bismo povećali mogućnost recikliranja naše ambalaže. To uključuje korišćenje monomaterijala koji omogućavaju jednostavnije ponovno korišćenje. Na primer, tube gela za brijanje marke alverde sastoje se od najmanje 70 odsto recikliranog materijala, dok tube losiona nakon brijanja sadrže najmanje 61 odsto. Osim toga, ambalaža se dizajnira tako da koristi što manje materijala, čime se štede resursi i smanjuje emisija CO2.

Princip Cradle-to-Cradle

Princip cradle-to-cradle (C2C) temelji se na pristupu prema kojem se proizvodi dizajniraju tako da se nakon upotrebe mogu u potpunosti vratiti u biološki ili tehnički ciklus. To znači da su materijali ili biorazgradivi ili se mogu ponovno koristiti u zatvorenim industrijskim ciklusima. dm sledi ovaj princip i postavio je cilj da dizajnira ambalažu koja je ili biorazgradiva ili se može u potpunosti reciklirati.

Zajedničko zalaganje: Forum Rezyklat

dm je 2018. godine u saradnji s drugim kompanijama osnovao Forum Rezyklat (Forum o recikliranim materijalima) – savez s više od 40 partnera koji obuhvata ukupan lanac vrednosti cirkularne ekonomije. Cilj je podsticanje korišćenja recikliranih materijala, smanjenje količine ambalaže i povećanje mogućnosti recikliranja ambalaže.

Konkretnim merama i ambicioznim ciljevima dm želi da bude primer kako kompanijama tako i pojedincima koji mogu preuzeti odgovornost za životnu sredinu. Korišćenjem recikliranih materijala, inovativnim rešenjima za ambalažu i usmerenjem prema principu cradle-to-cradle, dm daje važan doprinos podsticanju cirkularne ekonomije.

Zaključak

dm svojom strategijom recikliranja pokazuje kako se učinkovito mogu povezati preduzetnička odgovornost i zaštita životne sredine. Ciljanim korišćenjem recikliranih materijala, optimizovanim rešenjima za ambalažu i inovativnim pilot-projektima, dm aktivno doprinosi podsticanju cirkularne ekonomije. Usmerenost prema principu cradle-to-cradle i angažman u Forumu Rezyklat naglašavaju ovaj celoviti pristup. Tako dm ne postavlja samo vlastite standarde, nego poziva i druge učesnike da mu se pridruže.