Održivi pomoćnici na policama
Tržište održivijih proizvoda neprestano raste, a sa njim i broj oznaka i sertfifikata. Ali kako zadržati jasan pregled u takvom moru simbola i oznaka kvaliteta? Koje oznake su zaista verodostojne i garantuju da proizvod ispunjava ekološke standarde? Sve više kupaca postavlja upravo ova pitanja. Kompanija dm je već 2017. godine razvila rešenje - zelene etikete – kako bi odgovorila na takve izazove.
Oplemeniti potrebe kupaca
dm kupci sve više svesno i savesno kupuju, posebno kada je u pitanju zaštita životne sredine. U saradnji sa renomiranim institucijama i nevladinim organizacijama (NVO), dm je upravo na police postavio male pomoćnike, održivi orijentir koja će kupcima pomoći da brzo i informisano donesu odluke o kupovini, smanjujući pritom ekološki otisak. Zelene etikete označavaju proizvode koji ispunjavaju određene ekološke standarde. Dok u fizičkim dm prodavnicama zelene etikete pružaju jasan orijentir na policama, na dm online shopu filter olakšava pronalazak karakteristike održivosti.Strožiji kriterijumi od 2022. godine
Protiv greenwashinga: S obzirom da se poslednjih godina na tržištu sve više pojavljuju oznake održivosti, dm je 2022. godine preduzeo dodatne mere, čime su kriterijumi za dodelu zelenih etiketa postali još strožiji. Sve oznake prošle su temeljan proces provere kako bi se osiguralo da zadovoljavaju visoke standarde održivosti. Kao osnova za ovu procenu korišćen je pregled oznaka kvaliteta organizacije GLOBAL 2000. Ovaj pregled procenjuje verodostojnost najčešćih oznaka na temelju kriterijuma, poput ekološke prihvatljivosti, društvenog aspekta, dobrobiti životinja i stručnosti (npr. uključivanje eksternih stručnjaka ili način sprovođenja kontrola).„Ekološki osvešćena kupovina treba da bude praktična. U dm-u se kupci mogu pouzdati u to da proizvodi označeni kao održivi to zaista i jesu.“
Harald Bauer, predsednik Uprave dm-a
17 pouzdanih oznaka – jedna zelena etiketa
Trenutno više od 2.600 proizvoda u dm-u nosi zelenu etiketu. Ti proizvodi sertifikovani su sa 17 pouzdanih žigova, pažljivo odabranih u saradnji sa vodećim organizacijama za zaštitu životne sredine i „Label-Kompassom“ inicijative bewusstkaufen.at – inicijative Saveznog ministarstva za zaštitu klime.Ove oznake i žigovi predstavljaju proverenu održivost i pomažu kupcima da procene da li njihov odabir proizvoda doprinosi ekološki osvešćenoj kupovini.