Odgovorni lanci vrednosti
Održivost ne završava na vratima proizvođača, ona često počinje mnogo pre. U dm-u svest o odgovornosti duž celog lanca vrednosti duboko je ukorenjena u poslovnim procesima. Od odabira sirovina do isporuke proizvoda, dm se zalaže za socijalno pravedne, ekološki prihvatljive i transparentne procese.
Osim zaštite i podsticanja prava vlastitih zaposlenih, dm se obavezuje na dosledno poštovanje radničkih i ljudskih prava duž celog lanca vrednosti. To se posebno odnosi na regije izvan Evrope, gde su rizici za neadekvatne radne uslove, dečiji ili prisilni rad, te zagađenje životne sredine veći.
Za dm to nije samo zakonska obaveza, već i moralna odgovornost, na primer, prema ljudima koji u zemljama uzgoja i proizvodnje osiguravaju sirovine za dm robne marke. Ključni element u ovom procesu je dm-ov Kodeks održivosti, koji definiše minimalne socijalne i ekološke standarde.
Do kraja 2025. godine svi postojeći partneri potpisaće dm-ov Kodeks održivosti za robne marke. Za nove ugovore ovaj kodeks već je obavezujući. Tako dm ugovorno učvršćuje svoje standarde i doprinosi osiguravanju dugoročnih, pouzdanih i održivih poslovnih odnosa.
dm učestvuje u inicijativama i projektima za unapređenje radnih uslova direktno na licu mesta – na primer, u uzgoju sirovina poput palminog ulja, kakaa ili pamuka. Ove inicijative jačaju prava radnika i podstiču dostojanstvene uslove rada. Istovremeno, priznati socijalni standardi poput Fairtradea ili UTZ-a integrisani su u ugovore s dobavljačima.
Još jedan važan element odgovornog lanca vrednosti je transparentnost prema kupcima. dm stoga kontinuirano razvija tzv. dm Produktweg (Put proizvoda). Ovaj sistem vizualizuje – koliko je to moguće – korake proizvoda unazad do izvora njegovih sirovina. Sve više proizvoda i asortimana uključuje se u ovaj sistem.
Za dm to nije samo zakonska obaveza, već i moralna odgovornost, na primer, prema ljudima koji u zemljama uzgoja i proizvodnje osiguravaju sirovine za dm robne marke. Ključni element u ovom procesu je dm-ov Kodeks održivosti, koji definiše minimalne socijalne i ekološke standarde.
Dugoročna partnerska saradnja
dm trenutno sarađuje s oko 360 proizvodnih partnera, od kojih je 76 odsto smešteno u Nemačkoj, a svi u Evropi (stanje septembar 2024). Fokus na regionalne proizvodne lance značajno poboljšava transparentnost i mogućnosti kontrole.Do kraja 2025. godine svi postojeći partneri potpisaće dm-ov Kodeks održivosti za robne marke. Za nove ugovore ovaj kodeks već je obavezujući. Tako dm ugovorno učvršćuje svoje standarde i doprinosi osiguravanju dugoročnih, pouzdanih i održivih poslovnih odnosa.
Obaveze poštovanja ljudskih prava
U skladu s EU Direktivom o lancima snabdevanja (CSDDD) i nemačkim Zakonom o proceni uticaja lanca snabdevanja (LkSG), dm je uspostavio sveobuhvatan sistem upravljanja rizicima. On uključuje:- praćenje neposrednih poslovnih partnera,
- sprovođenje kontrola učinkovitosti,
- obuke za zaposlene,
- uvođenje anonimnog sistema prijave za interesne grupe.
dm učestvuje u inicijativama i projektima za unapređenje radnih uslova direktno na licu mesta – na primer, u uzgoju sirovina poput palminog ulja, kakaa ili pamuka. Ove inicijative jačaju prava radnika i podstiču dostojanstvene uslove rada. Istovremeno, priznati socijalni standardi poput Fairtradea ili UTZ-a integrisani su u ugovore s dobavljačima.
Još jedan važan element odgovornog lanca vrednosti je transparentnost prema kupcima. dm stoga kontinuirano razvija tzv. dm Produktweg (Put proizvoda). Ovaj sistem vizualizuje – koliko je to moguće – korake proizvoda unazad do izvora njegovih sirovina. Sve više proizvoda i asortimana uključuje se u ovaj sistem.