dm zajedno - jedni za druge
Malo, a veliki problem
vreme čitanja: min
Mikroplastika

Malo, a veliki problem

Mikroplastika je odavno postala globalni problem za životnu sredinu. Sitne čestice plastike, manje od pet milimetara, dospevaju na različite načine u vazduh, tlo i vodu. Posebno su pogođeni mora i reke, gde mikroplastiku unose životinje, čime se narušavaju ekološki ciklusi. Mikroplastika se može pronaći, na primer, u kozmetici, tekstilu, pa čak i u hrani.
Mi u dm-u smatramo da je deo naše poslovne odgovornosti aktivno izbegavanje mikroplastike, kako u proizvodima dm robnih marki tako i u ambalažnim rešenjima. Cilj nam je da minimalizujemo uticaj proizvoda na životnu sredinu, te da kupcima ponudimo održive alternative.

Izbegavanje mikroplastike u dm robnim markama

Još od 2014. godine dm u svojim robnim markama, poput pilinga, gelova za tuširanje ili šampona, dosledno izbegava korišćenje čvrste mikroplastike. Umesto toga, koriste se prirodni ili biorazgradivi sastojci kao što su silicijum-dioksid, celuloza ili mlevene ljuske orašastih plodova.

Takođe, u dekorativnoj kozmetici, kao što su senke za oči ili puder, mikroplastika se, gde god je to moguće, zamenjuje ekološki prihvatljivijim alternativama.

Poseban fokus stavljen je i na otopljene sintetičke polimere koji se koriste kao vezivna sredstva u recepturama. Iako se ti spojevi ne svrstavaju u standardnu definiciju mikroplastike, dm nastoji da postupno smanji njihovu upotrebu u proizvodima dm robnih marki i zameni ih održivijim varijantama.

Budući da je transparentnost čvrsto ukorenjena u načelima naše poslovne zajednice, proizvodi dm robnih marki jasno su označeni kao „bez mikroplastike“ – kako na ambalaži, tako i u opisima proizvoda na dm online shopu. Time dm kupcima nudi dodatne informacije i podstiče svesnije potrošačko ponašanje.

Osim toga, dm učestvuje u raznim dijaloškim formatima i istraživačkim inicijativama kako bi dao aktivni doprinos razvoju i podsticanju alternativa mikroplastici.


Zajedno protiv bacanja otpada (littering)

Bacanje otpada u okolinu – poznato kao littering – takođe je veliki problem koji ne šteti samo prirodi nego i našim gradovima, parkovima i vodenim tokovima. dm aktivno se zalaže protiv bacanja otpada kroz edukaciju, održivo oblikovanje asortimana i saradnju s partnerima. Kroz ciljane informacije u prodavnicama i putem kanala na društvenim mrežama, dm podiže svest svojih kupaca o odgovornom korišćenju resursa te ih poziva da preuzmu odgovornost za zajedničku zaštitu životne sredine.